Handelsbetingelser

Velkommen til Rødder webshop!

Ved at placere en ordre på www.rodderkids.dk accepterer du at være bundet af de vilkår og betingelser, der er angivet nedenfor, så sørg venligst for at læse dem grundigt, før du placerer din ordre.

Indhold, der kan skjules

Sådan shopper du på www.rodderkids.dk

  1. Gennemse vores udvalg og vælg de varer, du ønsker. Marker den korrekte størrelse og klik på 'Tilføj til kurv' for at tilføje det til din online indkøbskurv.
  2. Find kurv-ikonet i øverste højre hjørne og klik på 'Gå til kassen'. Herfra vil du blive ført gennem vores kassesystem for at fuldføre dit køb.
  3. Udfyld dine personlige oplysninger og vælg din foretrukne forsendelses- og betalingsmetode.
  4. Accepter vores generelle handelsbetingelser ved at markere afkrydsningsfeltet med 'Vilkår og betingelser'.
  5. Klik på 'Gå til betaling' for at aktivere betalingsvinduet.
  6. Udfyld dine betalingsoplysninger. Kontroller, at alle dine oplysninger er korrekte, og fuldfør derefter dit køb.

Efter dit køb er afsluttet, vil du straks modtage en ordrebekræftelse. Når din ordre er afsendt, modtager du en bekræftelses-e-mail med din faktura. I denne e-mail finder du også en returformular, der skal printes, udfyldes og vedlægges, hvis du får brug for at returnere noget. Tracking-information vil blive sendt til dig i en separat e-mail, når ordren er afsendt.

Priserne vist på hjemmesiden er enten i DKK, EUR, ISK, NOK eller SEK og inkluderer 25% moms.

Kunder, der køber fra et land uden for EU, betjenes som DDU (door delivery duty unpaid) og vil kun blive opkrævet for forsendelsesomkostningerne af Rødder. Importafgifter og skatter vil blive faktureret direkte til dig fra fragtselskabet.

Kunder, der køber inden for EU, betjenes som DDP (door delivery duty paid), og relevante importafgifter og skatter er inkluderet i den endelige købspris.

Forsikring & Levering

Rødder Børn forsikrer hvert køb i den periode, det er under transport, indtil det leveres til din angivne leveringsadresse. Vi kræver en underskrift for eventuelle varer, der leveres, hvorefter al ansvar for dine købte varer overgår til dig. Ved returnering af et produkt er det dit fulde ansvar, indtil produktet sikkert er leveret tilbage til os på den angivne returadresse.

Betalingsmetoder

Vi accepterer følgende betalingsmetoder: MobilePay, MasterCard, VISA, VISA Electron og ApplePay.

Alle ordrer er underlagt accept og tilgængelighed, og din ordre er ikke fuldført, før du modtager e-mailen med din faktura og forsendelsesoplysninger. Hvis en vare ikke kan leveres, fjerner vi den fra din ordre og justerer betalingen tilsvarende. Beløbet for fakturaen vil ikke blive trukket fra dit kort, før de købte varer forlader vores lager. Vi trækker aldrig penge for varer, der ikke er leveret.

Rabatkoder kan ikke tilføjes manuelt, når ordren er placeret.

Sikkerhed

For at kunne yde tjenesterne indsamler vi og har indsamlet i løbet af de seneste 12 måneder personlige oplysninger om dig fra en række kilder, som du kan læse nærmere om under privatlivspolitik. De oplysninger, vi indsamler og bruger, varierer afhængigt af, hvordan du interagerer med os. Ud over de specifikke formål, der er angivet i vores privatlivspolitik, kan vi bruge de oplysninger, vi indsamler om dig, til at kommunikere med dig, levere tjenesterne, overholde eventuelle gældende juridiske forpligtelser, håndhæve eventuelle gældende servicevilkår og for at beskytte eller forsvare tjenesterne, vores rettigheder og rettighederne for vores brugere eller andre.

Returneringer

Hvis du ønsker at returnere noget fra din ordre, har du 14 dage til at sende det tilbage til os fra modtagelsesdatoen. Alle varer skal returneres i samme stand, som de var ved modtagelsen. Dette betyder, at varerne ikke må være beskadigede, snavsede, vaskede, ændrede eller slidte (ud over at prøve varen på). Du kan teste produktet på samme måde, som du ville teste det i en fysisk butik. Hvis produktet er blevet testet yderligere, bliver det betragtet som brugt, hvilket betyder, at det ikke vil blive accepteret til refusion, og det vil blive sendt tilbage til dig for din egen regning.

Alle mærker eller tags skal være intakte, og hver vare skal være i den originale plastpose.

Du finder mere detaljeret information om vores returneringsproces under "Levering og returnering".

Beskadigede eller ødelagte produkter

Alle varer er omfattet af en toårig garanti. Alle varer er kvalitetskontrolleret og kontrolleret for eventuelle fejl, inden de sendes til vores kunder. Hvis du modtager en vare, der ikke er i perfekt stand, bedes du kontakte os med det samme. Varer betragtes som defekte, hvis de modtages beskadigede, eller hvis der opstår en produktionsfejl inden for 24 måneder efter købet. Bemærk venligst, at varer, der er beskadiget på grund af slid og ælde, ikke anses for at være defekte. Hvis det er muligt, vil vi tilbyde at reparere defekte varer.

Du vil modtage en fuld refusion, hvis varen ikke kan repareres eller erstattes.

I tilfælde af en reklamation, bedes du kontakte kundeservice på info@rodderkids.dk.

Klager

Venligst kontakt vores kundeservice med eventuelle tvivlsspørgsmål og tanker, og vi vil altid stræbe efter at finde den bedste løsning. Hvis vi ikke er i stand til at finde en løsning, kan du vælge at indgive en klage til Center for Klageløsning, Toldboden 2, 8800 Viborg, Danmark. Se også www.forbrug.dk.

Det er også muligt at indgive en klage til EU-Kommissionens online tvistbilæggelsesplatform, hvilket primært vil være relevant for forbrugere bosat i et andet europæisk land end Danmark. ODR-platformen er tilgængelig her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Annulering af ordrer

Hvis du ønsker at annullere eller returnere din ordre, bedes du give os besked enten via e-mail til info@rodderkids.dk eller ved at bruge returformularen, som er vedlagt i din bekræftelses-e-mail fra os. Returner varen(e) til os som angivet under "Levering og returnering" inden for den 14-dages periode. Vi vil refundere beløbet og forsøge at bruge samme metode, som blev anvendt til betaling, så hurtigt som muligt og senest inden for 14 dage efter modtagelsen af din meddelelse om annullering, forudsat at vi har modtaget varerne eller dokumentation for, at du har sendt varen(e) retur. Fragtomkostninger for returnering af en ordre vil være for din egen regning.